10198 پرونده شکایت کارگری در آذربایجان غربی رسیدگی شد

10198 پرونده شکایت کارگری در آذربایجان غربی رسیدگی شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در مصاحبه خبری با روابط عمومی اداره کل گفت: در 9 ماهه اول سال جاری به 10198 پرونده شکایت کارگری در آذربایجان غربی رسیدگی شد.


  به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی رضا نقی زاده با تشریح وظایف اداره کل در حوزه روابط کار گفت:یکی از وظایف اصلی و ذاتی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیدگی به اختلافات و شکایات کارگری و کارفرمایی از طریق مراجع حل اختلاف به منظور حفظ اشتغال، پایداری واحدهای کارگری و حل و فصل اختلافات با توجه به قانون کار و مقررات تبعی است و با عنایت به این مسئولیت در 9 ماهه سال جاری به تعداد 10198 دادخواست کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شد.
وی افزود: : از این تعداد حدود 33 درصد آرا به صورت سازشی بین کارگر و کارفرما بوده  و همچنین 4921پرونده معادل 48 درصد کل شکایات در مرکز استان رسیدگی شد.
نقی زاده اظهار داشت: در استان آذربایجان غربی 7 هیأت حل اختلاف در 5 اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی  مستقر است و میانگین زمان رسیدگی به هیأت تشخیص21  روز و میانگین زمان رسیدگی در هیأت حل اختلاف 28روز است.
وی ادامه داد: سال گذشته 7486 بازرسی دوره ای  و 7639 بازرسی موردی از کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی آذربایجان غربی صورت گرفت.
۱۵ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید